Elhagytál engem. Útra keltem, amikor a családi hagyomány segített a kísértéseknek
ellenállni, később világismeret nélkül magamra maradtam. Egyedül hagytál vakon.
Úgy éreztem Uram, hogy szótlan követeddé akartál tenni a reménytelen keresésben,
a kiközösítő világban, minek vélt hite hazugság lett, a maga törvényének sem
engedelmeskedett. Az emberi önértelem megcsalt, Uram, hol voltál? Mikor a Te „keresőd”
vak maradt, mikor követed ilyen állapotában lett szabad, miért küldtél szolgálni
menthetetlenek közé, ahol Te vagy az ígéret. Hogy megcsaltnak ne éreztem magam,
és bűnösnek sem, ezért amikor a bőség ajtaja feltárult előttem, dacos
kívülállóként viselkedtem. Ajtaját nem becsültem meg annak, aki befogadott volna
engem. Miért nem találtad meg a keresőt a jó tanáccsal, Uram? Szűzanya, mert
nem fordultam feléd, vagy épp elfordultam, megbocsájtod nekem? Hogy tartsanak
ki, könyörögj a megvetettekért, kikhez hasonló lettem, hogy megmentettek legyenek.
Ámen.
A jelenlét feltételez valakit, aki jelen van és egy másik valakit, aki megnyílik a jelenlét előtt. A profán és a szakrális képzetek is elvezetnek a világi ismeretek ellentmondásaihoz. Ekkor az életben maradás feltétele az Egységben is kifejezhető. Meglepő, amikor a hitben van meg az életben maradás feltétele, akkor értelmezhető ez a profán keretek között is. Egy személy szeretetét nem tudja kifejezni, fel kell ismerni az Egységben a jelenlét perifériáját.
2014. január 8., szerda
7. Egy nekünk adott ima. (Elhagytál engem)
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése